Prasme pareizi saprast klientu vēlmes veicina panākumus darbā. Ja vēlaties iemācīties to darīt rezultatīvi, piedāvāju vispiemērotāko koučinga modeli – GROW. Uzmanīgi ieklausieties savā klientā un piedāvājiet to, kas viņam patiešām ir vajadzīgs.
Pirmās konsultācijas laikā GROW modeli var izmantot kā instrumentu, lai noteiktu klienta mērķus, viņa dzīves vidi, iespējamās metodes un konkrētas darbības to realizācijai. Zinot pielietojamos līdzekļus un analizējot klienta galvenās vērtības, ierobežojošos un stimulējošos uzskatus par mikropigmentāciju, mēs varam piedāvāt klientam tieši to, ko viņš patiešām vēlas un kas viņam ir vajadzīgs. Rezultātā mums ir apmierināts klients, kas vairo mūsu reputāciju.
GROW modelis
Klienti par mikropigmentāciju interesējas, ja vēlas savas sejas vaibstus padarīt skaistus un harmoniskus, izskatīties jaunāki. Jāņem vērā, ka mikropigmentācija ir īpaša procedūra, kuras rezultāts saglabājas ilgi, tāpēc ir svarīgi pareizi saskaņot krāsas un zīmējumu.
Mikropigmentācijā GROW modeli var izmantot, lai aktīvi uzklausītu klientu un realizētu viņa galvenās prasības. Klients savukārt var justies droši, brīvi un atklāti komunicēt, kas ir ļoti svarīgi cilvēkiem, kuri vēlas izmantot mikropigmentācijas pakalpojumus.
Koučinga metodes abreviatūra GROW ir saīsinājums angļu valodas vārdiem: GOAL (mērķa noteikšana), REALITY (realitātes apzināšana), OPTIONS (esošie līdzekļi un iespējas), WRAP-UP (veicamo darbību noteikšana un motivācijas novērtējums).
Pirmējās konsultācijas gaitā modeli GROW izmantojam, lai kopā ar klientu precīzi formulētu mērķi. Klientam uzdod jautājumus par to, kāds ir viņa gala mērķis, ko viņš ar šo procedūru vēlas reāli sasniegt. Tad mēs piedāvājam atklāt reālo situāciju, liekot klientam atbildēt uz jautājumiem: kādā situācijā attiecībā pret mērķi viņš ir pašlaik un kas viņu traucē vai ierobežo sasniegt mērķi. Pēc tam mēs sniedzam informāciju, no kuras klients uzzina par savām iespējām.
Tā var būt informācija par pieejamām krāsām, zīmējuma metodēm un citiem mikropigmentācijas aspektiem. Beigās mēs vienojamies par procedūras gaitu, kas atbilst klienta motivācijai.
Vērtības
Koučingā atklājas dziļi motivētas VĒRTĪBAS, kurām jāparāda, ar ko un kā mēs gribam sevi realizēt dzīvē. Dzīvot saskaņā ar savām vērtībām – tas ir viens no mūsu iekšējiem lēmumiem, kas dod dzīvei jēgu, palīdz nodzīvot to ar cieņu un būt personībai. Vajag sajust to enerģiju, kas mūsos vibrē, ar kuru mēs sevi realizējam un esam iekšējā harmonijā. Speciālistiem ir ļoti svarīgi pārzināt tās mikropigmentācijas priekšrocības, uz kurām rezonē klients, – tas palīdz izvēlēties mikropigmentācijas procedūrai atbilstošu tehniku. Papildu instruments speciālistam ir īpašību saraksts, kurā vērtības variējas no 1 līdz 10 ballēm, kur 10 nozīmē visrezonējošāko. Tas sniedz speciālistam noderīgu informāciju par konkrēto klientu un atvieglo piemērotāko krāsu, tehnikas un zīmējuma izvēli.
Minētajā sarakstā var ietvert: ērtības (laika ekonomija, ilgnoturīgs zīmējums, kas ļauj 5 minūšu laikā izveidot grimu), pastāvīgums (kopts izskats jebkurā brīdi), pievilcība (kopta āriene visintīmākajos brīžos), pašpārliecinātība (fizisku defektu korekcija, kas ietver arī sociālo adaptāciju), jaunāks izskats (vecuma izmaiņu optiska korekcija), noturīgums (rezultāts saglabājas ilgu laiku) un citas īpašības, kuras speciālisti iekļauj šajā sarakstā nākamajām konsultācijām.
Pārliecība
Koučinga modeļa ietvaros var noskaidrot klientu ierobežojošus un stimulējošus uzskatus par mikropigmentāciju. Ierobežojošie – tie ir uzskati, kuri klientam jāpārvar pirmējās konsultācijas laikā. Tie traucē klientam piekrist veikt procedūru, kavē pieņemt pozitīvu lēmumu. Speciālists palīdz klientam tos pārvarēt, ja to dara pareizi un pārliecinoši.
Klienti ar ierobežojošiem uzskatiem parasti uzdod jautājumus: Vai man un pārējiem patiks procedūras rezultāts? Vai būs sāpīgi? Vai būs iespējams mainīt krāsu un formu, vai ir iespējama inficēšanās un citi riski? Kāda ir kopšana pirms un pēc procedūras? Vai ar procedūru saistītās neērtības ir pārmaiņu vērtas?
Veicinošie uzskati ir tie, uz kuriem klients jāfokusē pirmējās konsultācijas laikā. Piemēram, mikropigmentācijas speciālista raksturojums (profesionālais sertifikāts, kvalifikācija, pieredze, tehnika), preparātu raksturojums (sanitārās uzraudzības institūciju apstiprinājums, starptautisks prestižs), aprīkojuma raksturojums (drošums, sanitārijas, drošības un higiēnas sertifikāts).
Vai tas tiešām ir vajadzīgs?
Izmantojot koučinga sistēmu konsultācijās pirms mikropigmentācijas procedūras, mēs varam arī nonākt pie secinājuma, ka mikropigmentācija nav tas, ko klients patiešām meklē. Diemžēl mums jāatzīst, ka reizēm to, ko klients vēlas, sniedz citas kosmetoloģijas jomas, kā kosmetoloģiskā ķirurģija, kosmetoloģiskā medicīna, vai procedūras, kuras veic ārsti kosmetologi vai vizāžisti, pie kuriem mēs nosūtām savus klientus. Un tas koučingā ir vislabākais – klients vienmēr aiziet apmierināts, un, lai gan nosūtām klientu pie cita speciālista, zaudējot tūlītējus ienākumus, mēs saglabājam savu labo slavu un tādējādi ilgtermiņā iegūstam vairāk klientu.
Mario Gisberts (Mario Gisbert),
Spānijas Mikropigmentācijas asociācijas prezidents,
www.mariogisbert.com